Elias Dalén

Mitt foto
Svallby, Skåne, Sweden
41 år. Singel, f.d. högstadielärare. Har en mustasch (dubbel Valrossare).

onsdag 11 november 2009

Besviken på maten

Jag brukar gå till den lokala kinarestaurangen under lunchen. Vi har 50 kronor att använda till en av Dagens Rätter. Oftast är det 3 olika variationer av någon curry-gryta (äckligt) och en rätt med friterad kyckling.

Men idag, efter en dubbeltimme svenska (där Kalle Rosberg svimmade efter att inte ha kunnat svara på varför han inte klarade sitt senaste prov, mes) satte jag mig på nämnda restaurang men märkte att något inte stod rätt till. Det brukar dofta härsket fett men idag var det en ny doft, kanske gran?

Hur som helst, de serverade inte friterad kyckling längre, istället är det någon sorts tofu-skit som serveras. Jag känner mig förråd och kränkt, jag har troget gått och köpt deras halvdana mat i 6 år nu och nu tar de bort det ENDA som är bra med dem?
Nej i fortsättningen blir det pizzeria Viking som gäller.

1 kommentar:

  1. Ja måste verkligen göra ett studiebesök på Svallbyskolan... Förmodligen hade ja skrämt slag på hela lärarkåren -ler-

    SvaraRadera