Elias Dalén

Mitt foto
Svallby, Skåne, Sweden
41 år. Singel, f.d. högstadielärare. Har en mustasch (dubbel Valrossare).

söndag 8 november 2009

Sämsta dopet någonsin

Idag var jag på min systerdotters dop. Man är såklart tvingad att åka dit, inte för att jag hade något annat för mig, men annars lär väl min kära mor stryka mig ur testamentet. Min syster hade informerat mig innan men hon var väldigt tyst runt själva namnet hon tänkte ge sin bastard...

Det var en helt okej tillställning, fram tills när jag hörde vad prästen sade.

"Härmed döper jag dig till Trinity Henrietta..."

TRINITY HENRIETTA? Vem i HELVETE döper sin unge till något sådant fult? Är min syster helt pantad i nöten? Trinity, är det inte hon bruden från Matrix?

Om det finns en barmhärtig gud så hoppas jag innerligt att han fixar så ungen antingen får ett nytt namn eller att min syster förlorar vårdnadsrätten om även denna ungen.

Jag märkte att Fredrik Cronberg satt utanför kyrkan på en parkbänk. han följde mig med blicken, så jag sprang fort som fan hem. Obehaglig kille.

3 kommentarer:

  1. Sådana namn borde inte ens släppas in i kyrkan. Hade inte prästen kontrollerat det innan?!

    Guds frid,
    Leif

    SvaraRadera
  2. Trinity inte släppas in i kyrkan?? Han är rolig, han Leif...

    SvaraRadera