Elias Dalén

Mitt foto
Svallby, Skåne, Sweden
41 år. Singel, f.d. högstadielärare. Har en mustasch (dubbel Valrossare).

lördag 2 januari 2010

Husdjur?

Jag har länge tänkt skaffa en hund, men efter Raptors besök på nyårsafton så har jag bestämt mig för något mindre skrämmande och mindre krävande.
Jag har tänkt mig tre olika djurarter som passar mig och mitt liv:

1. Vandrande Pinne:
Bra: Tar inte mycket plats, äter lite.
Dåligt: Ful, klen, kräver ständig omvårdnad (tvärt emot mig då).

2. Vintervit dvärghamster:
Bra: Gosig, liten, brudar gillar söta djur= brudmagnet.
Dålig: Luktar nog illa, även känd som "Rysk dvärghamster" och är då kanske kommunistiskt lagd?

3. Schimpans:
Bra: Gosig, substitut för en kvinna, enkel föda (bananer).
Dåligt: Ingen jäkla aning hur jag ska frakta hit en schimpans. Någon som vet hur?

Vad säger ni? Vad verkar vara det bästa valet för en snygg ungkarl som jag?

2 kommentarer:

  1. Jag tror på den vandrande pinnen.

    SvaraRadera
  2. Tamagotchi passar dig och din stressade, urbana livsstil bäst.

    SvaraRadera