Elias Dalén

Mitt foto
Svallby, Skåne, Sweden
41 år. Singel, f.d. högstadielärare. Har en mustasch (dubbel Valrossare).

tisdag 5 januari 2010

Skolstart.

På torsdag är det dags för Svallby-barnen att dra sig tillbaka till skolan. Vi lärare ska dock börja imorgon för att förbereda oss inför vårterminen. Skitsnack säger jag. Lärare som inte kan improvisera är inga riktiga lärare - de är klena skal som måste vallas omkring som får.
Som protest ska jag inte komma in till skolan före onsdag nästa vecka. När de frågar vart jag varit säger jag bara, "Jag har förberett mig". Bert-Åke kommer bli så paff att han spyr upp sin kontinentala frukost.

3 kommentarer:

  1. Med tanke på hur du beskrev den där Bert-åke när vi träffades på nyår så trodde jag att han åt spädbarn till frukost.

    SvaraRadera
  2. Ett spädbarn från varje kontinent.

    SvaraRadera
  3. Hm. Skulle inte det innebära håltimme för barnen? Och det vill du väl inte sak inträffa?

    SvaraRadera