Elias Dalén

Mitt foto
Svallby, Skåne, Sweden
41 år. Singel, f.d. högstadielärare. Har en mustasch (dubbel Valrossare).

onsdag 9 december 2009

Helvete då

Mina japanska skeppskompisar var ett gäng slavhandlare. Just typiskt. Någon sorts libysk flotta kom och "tog hand" om dem och satte mig på någon halvdan flotte tillsammans med ett gäng skitiga flyktingar. Fick med mig kaptens laptop och internet i alla fall, så jag är inte helt körd. Så länge herr Jag-tvättar-mig-bara-vid-julafton som sitter bredvid mig kunde sluta gråta så hade det inte varit så hemskt.

Jag har skickat minst ett dussin mail till min chef men han svarar aldrig.
Bert-Åke, om du ser detta, jag kommer nog inte tillbaka före jul. Lägg min julklapp i brevlådan (den nya, silvriga).

3 kommentarer:

  1. Tycker den där skepparen uppvisar ett synnerligen otydligt ledarskap. Var finns strukturen och visionen? Var glad att du slipper honom.

    Vad gäller dina nya skeppskamrater- ta befälet omedelbart! Våld och hot om våld brukar fungera i sådana här nya och ovana situationer.

    SvaraRadera
  2. Kaptenen var ganska rolig, han hade en väldigt lång, ching-chong mustasch. Dock hade han väldigt underlig kvinnosmak.

    Tro mig, jag har varit sugen på att använda lite våld men jag ger mig nog inte på ett gäng hungriga afrikaner innan jag är säker på att jag vinner (dvs, tills jag kommit iland och har polisen bakom mig).

    SvaraRadera