Elias Dalén

Mitt foto
Svallby, Skåne, Sweden
41 år. Singel, f.d. högstadielärare. Har en mustasch (dubbel Valrossare).

onsdag 25 maj 2011

En god mor!

Idag var jag hos frisören för att permanenta mina nya retro-polisonger (ja, även starka kvinnor kan ha dem!). Glenda, min frisör, frågade mig hur jag orkar hantera 6 ungar.
Jag sa att det inte är 6 ungar, utan 6 ÄNGLAR ;)

Hur som helst så kan även änglar vara svåra att hantera, speciellt när de börjar närma sig puberteten och de får hår överallt och man måste köpa vuxenblöjor/deodorant till mer än sig själv. Det är dyrt, svettigt och hårigt, men om man ska vara en god, modern mor måste man kunna hantera det! Min gamla mor var en bra mor, även om jag tycker att hon ibland spenderade lite för mycket tid med att läsa godnattsagor för Elias eller att hon fortsatte med att raka hans rygg tills han flyttade hemifrån (-02).



Så, mitt råd till er som har så många änglar som jag: Offra era privatliv, gör allt för barnen och låt dem säga till dig vad du ska göra. Hur ska man annars veta vad man gör för fel? ;)

4 kommentarer:

  1. Fantastisk uppfostringsteknik du har!

    SvaraRadera
  2. Tack Johanna! Här får du ett extra-tips:
    Om man vill få småttingarna att knoppa tidigt ska man hälla lite konjak i middagsvällingen. Två teskedar, varken mer eller mindre (annars kommer socialkärringen :/)

    SvaraRadera
  3. Vem är karln i bananhammocken?

    SvaraRadera
  4. Heeej Anders :)

    jag vet inte, den låg i Elias bildmapp. Tyckte han påminde om dig :)

    SvaraRadera