Elias Dalén

Mitt foto
Svallby, Skåne, Sweden
41 år. Singel, f.d. högstadielärare. Har en mustasch (dubbel Valrossare).

fredag 3 juni 2011

Din fetma är INTE ditt fel

Jag blir alltid upprörd när jag ser reklam för "Biggest Loser" eller liknande program på tv.

Alla i familjen Dalén är överviktiga, även jag. Det är inget fel med det. Min mor och far är överviktiga, deras föräldrar var överviktiga och så vidare. Även mina barn är på väg att bli överviktiga (förutom Jasper Jr III, som redan väger tresiffrigt). Problemet ligger inte i vad vi äter eller hur vi tränar. Bevisen tyder ju på att det ligger i släkten, alltså att det ligger i vårt blod! DALÉNBLODET!!! Och man kan inte ändra vem man är :/



Så, kära läsare, när ni märker att ni börjar få hängbröst eller ölmage: Det är INTE ert fel och ni kan INTE göra NÅGOT åt det! :)

2 kommentarer: