Elias Dalén

Mitt foto
Svallby, Skåne, Sweden
41 år. Singel, f.d. högstadielärare. Har en mustasch (dubbel Valrossare).

tisdag 8 mars 2011

Tillbaka!

Då var man tillbaka i Svallby igen. Efter hur länge som helst uppe i Mullberga blev jag i helgen utslängd av Anders. Han sa att det var för mitt eget bästa, men att han behövde få sova en natt utan att jag "kom krypande".

Hur som helst så verkar tiden ha stått still här i min villa. Räkningarna ligger utspridda på matbordet, tomma ölburkar står lite överallt och det ligger en död råtta under kylskåpet; precis som det ska vara. Min syster Roberta ligger fortfarande och sover i mitt sovrum, men så fort hon har nyktrat till så hon faen ut.

Ser ut som allt kommer bli som tidigare. Nu gäller det bara att jag börjar jobba på Svallbyskolan igen...

1 kommentar:

  1. Du kommer att må bättre av det här. Har bränt alla sängkläderna från Mullberga, samt alla möbler. Var på väg att elda upp huset också, men Kalle Kulle ville ha det som lekstuga. Jag är hemma i min stuga i Dalsland igen. Du är välkommen att besöka mig, om tre-fyra år.

    SvaraRadera